torsdag 11 oktober 2012

Torka aldrig tårar utan handskar

Såg den här serien i natt. Den gick på SVT i måndags. Har hört lite om den här serien i tre delar sedan innan och blev lite nyfiken. Serien är baserad på en bok skriven av Jonas Gardell. Den handlar om Rasmus som flyttar till Stockholm, där möter han sin kärlek Benjamin. Serien utspelar sig under 80- talet. Samtidigt som det är en kärlekshistoria får man följa hur allt fler homosexuella män kämpar för sin rätt till att vara sig själva. Man får också se vad som hände när AIDS epidemin slog till. Hur hemsk den sjukdomen är. Det är otroligt gripande drama. Visste inte alls hur jag skulle känna när jag såg första avsnittet och nu bara längtar jag efter att få se nästa. 

Det ska finnas två böcker till som hör till den här och jag bara känner att jag måste börja läsa. Haha skadar ju inte heller att killarna som spelar Rasmus och Benjamin är super söta. Känner du att du blev intresserad och också vill se den här serien så hittar du den första delen HÄR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar