lördag 6 oktober 2012

Ricinolja

Hej på er mina vänner. Har inte skrivit något idag för att jag inte känt att jag gjort något värt att skriva om direkt. Har bara vart ut med vovven och handlat lite. Kastat i mig en matlåda... ja det är väl typ det. Sjukt tråkigt har jag. Det är super fint väder ute också så det känns hemskt att bara sitta inne, men ja ska jobba i morgon och känner mig inte helt frisk så får väl sitta här då. Buuhuu! Eller frisk är jag nog, men har rätt ont i huvudet idag.

Till något roligare! Jag har kollat på resultat från folk som använt Ricinolja i håret för att få det att växa. Och vad jag kan se så verkar det ju verkligen funka! Har ju haft det ett tag men det är svårt att vara konsekvent med det kan jag känna. Tar ju cirka en timme att tvätta håret. Man ska ju först blöta håret och hälla i oljan  sen ska det verka i minst en halvtimme sen tar det ju en stund att få ur det igen. Man kan ju om man vill och tycker det är svårt att få ur blanda ut oljan med lite vanlig rapsolja t.ex.

Som sagt verkar det funka och pratade med en vän senast i onsdags om det som också använder det och hon sa att hon tycker att det funkar. Ska försöka sköta det och försöka använda oljan så ofta jag kan. Är det någon av er som har provat och tycker att det funkar? Haha visste ni också föresten att oljan till en början användes för att sätta fart på magen. Ja... laxermedel haha! Nu sätter vi det i håret för att få det att växa. Ganska häftigt eller hur? Eller är det kanske bara freaky... haha?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar