tisdag 30 oktober 2012

Overkligt

Efter min shopping med mamma idag kikade V förbi och jag hjälpte honom att göra om ett par jeans till shorts. Var bara att plocka fram symaskinen. Sjukt länge sedan jag använde den. Sist var nog nyår förra året haha. Så det var lite ovant men gick bra ändå. Han blev ganska nöjd ändå kändes det som.

Sitter här i soffan och mest laddar inför min sista jobb dag i morgon. Känns helt overkligt. Att det blir sista gången jag får stå där. Som jag sa tidigare är det inte kul att lämna ett jobb man tycker om. Har försökt att söka lite nytt men det är ju inte helt lätt med tanke på hur många som går arbetslösa idag. Hatar att vara utan jobb, har vart det tillräckligt mycket redan tycker jag. Det som känns mest jobbigt just nu är att det snart är jul och jag kommer ju inte riktigt kunna fira den och köpa några julklappar nu när det blev såhär. Visst julen handlar inte bara om klappar men det är ju något som hör till. Sen är det kul att få visa lite att man uppskattar folk. Ah nej jag vet inte, känns bara riktigt uselt just nu. Hoppas jag har tur och hittar något fort igen. Tyvärr verkar jag inte riktigt ha den turen. Ni får komma in och säga hej då till mig i butiken i morgon.

Min kväll nu så laddar jag mest för i morgon men jag sitter även och kollar lite inspiration till en grej. Tänker inte berätta riktigt vad det är hehe. Det får bli en liten överraskning. Hoppas bara att det blir av ganska snart. Känner mig sjukt taggad och förväntansfull.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar