lördag 8 september 2012

Kräftskiva

Igår blev jag bjuden på kräftskiva hos min mormor och morfar. Vi har det som en liten tradition och försöker göra det varje år. Det är så jäkla mysigt! Morfar hade inrett deras altan med lyktor och mormor hade gjort massa god mat. Det var jag , mamma och mina mostrar med respektive, en kusin och sen mormor och morfar såklart. Fy vad jag älskar min familj. Hur trevlig kväll som helst.

Jag drack wisky med morfar och några snapsar till kräftorna blev det allt haha! Blir två dagars för mig. Men det ska nog gå bra. Det jobbiga är att jag känner mig lite sjuk, men det ordnar sig. Det här var ju andra gången i år som jag  äter kräftor. Det gör mig dock ingenting haha för dem som känner mig vet hur mycket jag tycker om kräftor haha.

Nej nu ska ja springa ner med en maskin tvätt och sen är det väl dags att börja göra sig i ordning för den stora kvällen här så smått. Hoppas på att komma iväg och sola en gång också innan men vi får väl se hur det blir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar