måndag 12 november 2012

Lördag

På lördags morgonen vankade jag av att en söt liten D knuffade på mig för att få mig att vakna. Jag försökte prata och skoja lite med henne men hon blev lite osäker hehe så hon sprang ner till farmor på nedervåningen istället. När jag vaknat till liv och tagit mig upp blev det frukost. Vi ingen direkt plan för dagen men kom överens om att åka till ett stort nytt köpcentrum som öppnat i närheten av där dem bor.

Jösses vad stort detta köpcentrum var! Man tappade lätt bort sig kan jag ju säga haha. Dessutom hade det bara haft öppet nån vecka så det var sjukt mycket folk. Var svårt att bara hitta nånstans att få plats att få sig lite mat utan att behöva stå i kö typ 20 min. Barnen tröttnade efter en stund och det förstår jag verkligen. Min bror valde då i alla fall att åka iväg med dem en stund och käka lite glass och låta dem leka av sig lite nånstans medan jag och mamma kikade runt lite i gallerian. Kul att se en massa nya butiker vi inte har här hemma. Dock tröttnade vi ganska fort för det var så mycket folk.

När vi blev upphämtade igen åkte vi till Coop. Köpte lite kvällsmat och mamma köpte lite leksaker till sina barnbarn. Väl hemma igen kollade vi på en ny film barnen hade fått och åt lite mat. Sen blev det bara lugnt i soffan och lite lek med barnen tills min svägerska kom hem från jobbet. Hon var tvungen att jobba den helgen tyvärr. Sen gjorde vi ungefär samma sak som kvällen innan hehe. Mysigt! Haha sen försökte även min svägerska att få min mamma att byta profilbild på facebook, utan större framgång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar