fredag 11 maj 2012

Onsdag 9 maj

Hej hallo alla! Nu var det länge sen jag skrev igen. Dåligt av mig jag vet. Har haft lite fullt upp fast endå inte haha. Har dessutom varit sjuk vilket gör att jag nästan inte orkar nånting. Min onsdag började jag med en lång sovmorgon. Slappade hemma några timmar, hade ont i huvet. Hörde av mig till mamma och kikade vad hon gjorde, hon och brorsan hade precis käkat lunch och hon sa att jag fick komma över och göra det jag med om jag ville. Haha och det är väl klart att man inte tackar nej till gratis mat?

Tog dock tid på mig och fixade mig och tog sedan med mig lillen och traskade över till mamma. Där fick jag potatis och sås med kotletter, mums! Finns väl nästan inget godare än hemlagad husmanskost? Efter att jag ätit mig mätt fastnade jag med dem andra slöfockarna i soffan en stund. Till slut fick dock mamma lite fart och vi satte iväg mot Hälla. Brorsan blev kvar hemma med lill-killen. Jag och mamma tog en runda bland shoppingen först. Vi letade klänning åt henne som hon kan ha på ett bröllop vi ska på i juni. Vi hittade en också!

Väl klara med det så tog vi oss an att handla mat vilket var den egentliga anledningen till varför vi åkte haha. Precis när vi ska gå in på ICA så läser vi på en skylt "Tjej-kväll 18-21" eller något liknande. Kollade klockan 17.55 haha vilken jädra tur vi hade! Så vi gick runt där och dem hade massa smakprover och liknande. Man kunde även få håret fixat eller bli sminkad. Mamma fixade håret och fick ett alternativ på hur hon kunde ha på bröllopet. Blev jätte fint! Medan hon gjorde det tänkte jag : Vad tråkigt att bara stå här och vänta! Så då blev jag sminkad under tiden haha. Sedan fick man en goodiebag med sig hem. Trevlig kväll! Bra gjort ICA Maxi Hälla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar