tisdag 25 december 2012

Julafton

Den började jag med en skön sovmorgon. Sen åt jag lussebulle och clementin till frukost. Trodde ja skulle hinna hem till mamma innan Malmö borna stack vidare, men dem var för snabba för mig. Så förmiddagen gick ja mest här hemma bara och plockade lite. Tog hand om vovven som hade lite ont i magen. Kollade på halva Kalle innan mamma kom och plocka upp mig så kollade vi på resten tillsammans hemma hos dem.

Mamma skulle jobba så det var ända chansen vi hade att åka. Annars spenderade jag resten av kvällen hemma hos mormor och morfar med mycket god mat och trevligt sällskap. Det var en riktigt mysig julafton måste jag säga. Lugn och fin. Fick en liten matlåda med julmat också av mormor med mig hem. Massa sås och potatis, bara älskar hennes sås som hon gör. Jag kan ju på riktigt ha världens bästa mormor och morfar.



Hehe det här var nå "julbakelser" mormor knåpade ihop bara sådär till kaffet haha. Dem var riktigt smarriga!

1 kommentar:

  1. Kan inte annat än att hålla med, din mormor och morfar är himlans goa :)

    SvaraRadera