torsdag 10 oktober 2013

Ett litet ljus

Hej på er!
Idag är det väldigt kallt, regning och mörkt ute. Fy! Var nyss ut med hunden och ville bara in igen. Ville heller inte upp ur sängen alls idag. Blev väckt av en kille från Arbetsförmedlingen som uppenbarligen inte hade koll på någonting och var tvungen att kolla upp en massa saker som att om jag ens är berättigad att få gå truckkortsutbildningen som jag sitter och väntar på. Han bad om att få ringa tillbaka. Fattar inte hur dem kan ha så dålig koll. Då kändes livet ännu mer värdelöst och ingen mening att gå upp ur sängen. Lyckades i alla fall flytta mig från sängen till soffan efter en stund.

Det kom lite post, fick en AVI. Tror det är min tröja från Karmaloop, det kändes ju lite roligt i alla fall. Gjorde lite frukost. Men sen satt jag här i soffan och kollade ut på det tråkiga vädret och gick tillbaka till mitt depp mode. Då ringde telefonen, det var en rektyrerare från företaget jag jobbade på i sommras och han undrade om jag behövde jobb. Vilket jag ju gör! Så i morgon ska jag på intervju, känns hur gött som helst! Nu får ni hålla tummarna för mig. Ringde dessutom om en lokal som jag och några vänner är sugen på att hyra. Han hade dock inte tid att prata just då men håller tummarna och hoppas på att vi kan få den lokalen till ett bra pris och göra något grymt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar